Biblická vízia farnosti

Dôveruj celým svojím srdcom Pánovi a nespoliehaj sa na svoj um! (Prís 3, 5-6)

Ak je Boh za nás, kto je proti nám? Keď on vlastného Syna neušetril, ale vydal ho za nás všetkých, akože by nám s ním nedaroval všetko!?(Rim 8, 31-32)

Na zasmiatie :-)

Malý chlapec sa modlí:
Pane Bože, ďakujem za otecka, za mamičku a prosím aj za Teba, Pane Bože, opatruj sa a dávaj na seba pozor, aby sa Ti nič nestalo, lebo čo by sme si bez Teba počali?
Oslavovať Ťa chcem, Bože, môj kráľ, a Tvoje meno velebiť navždy a naveky. Budem Ťa velebiť každý deň a tvoje meno chváliť navždy a naveky (Zalm 145, 1-2)

Nedeľné sväté omše

Pruské 07:20 hod.,
10:15 hod.
Dulov 08:00 hod.
Horovce 09:15 hod.

Bočná brána do farského kostola

Bočná brána do farského kostola

U Grékov, ktorí žili v neustálom styku s morom a dôverne poznali všetko, čo s morom súvisí, bola kotva symbolom života na mori.

Symbol kotvy prináleží aj k najstarším kresťanským symbolom. Sv. Klement Alexandrijský v 2. storočí uvádza kotvu medzi znameniami, ktoré môžu kresťania nosiť ako prívesok alebo ozdobu prsteňa. V prvokresťanských katakombách je jedným z najčastejších symbolov. Kresťania prepožičali tomuto znameniu náboženský obsah. Vnútorný tvar kotvy bolo možné spájať s podobou kríža, teda s vierou, v ktorej sme bezpečne a pevne zakotvení. Sv. Ján Zlatoústy sa obracia na Krista slovami: „Všetci, ktorí poznajú Tvoju pomoc a ochranu, majú pevnú kotvu, nádej, ktorú vkladajú v Teba.“

Z výtvarného hľadiska je nosným prvkom novovytvorenej brány dvojramenná kotva s okom na upevnenie lana. Lano sa vinie v naznačených líniách námorníckych uzlov až ku tvaru nekonečnej osmičky, vyjadrujúc priebeh a smerovanie ľudského života k večnosti.

 

Nová dlažba vo farskom kostole

Barokovému kostolu sv. Petra a Pavla dominuje veľkolepý interiér bohatý na sochársku výzdobu s množstvom štukatérskych artefaktov s výrazným maliarskym dotvorením. Z výtvarného i psychologického hľadiska sme zvolili pokladanie novej dlažby striedmou formou zachovania pravouhlého systému, podobne ako bolo riešené aj v minulosti. V snahe navodiť upokojenie už i tak rozvírenej architektúry vnútra kostola bol pozdĺž celej lode vybratý bledý typ dlažby, pričom cez stred lode až po oltár je ozvláštnený jedným pásom červenej. Pred schodom do svätyne je takisto odlíšený pás červenej farby. V pôdoryse tak dosiahneme tvar veľkého kríža farby krvi vizuálne smerujúceho k oltáru.

Mgr. Art. Dominik Monček